utorok 7. júna 2011

Copenhagen Distortion

Distortion je hudobným festivalom ktorý sa koná v Kodani od roku 1998. Ja som sa ho tento rok zúčastnil tento rok a môžem len povedať, že to bol pre mňa úžasný zážitok.
Festival sa konal od 1.júna (čo nám všetkým skvele padlo pretože to bol deň keď sme odovzdávali svoje finálne projekty) do 5. júna. Všetko sa to odohrávalo priamo v uliciach Kodane, každý ďeň v inej mestskej časti. Vždy tam bolo 5-10 stage-ov, veľkých aj malých, takže človek mal možnosť si vybrať. Ulice boli úplne plné ľudí, každý sa zabával, a veľmi sa mi páčilo, že aj obyvatelia priľahlých domov to bez problémov tolerovali, často boli vystrčení v oknách a všetko to odtiaľ sledovali.
Veľmi pomohol dánsky zákon o vrátnych plechovkách, keďže mnohí "zberači" uľahčili upratujúcim čatám prácu.
Hudba hrala v uliciach každý ďeň približne od štvrtej do desiatej, následne sa zábava presúvala do podnikov.
Pýtate sa, čo asi takáto sranda stála ? Mňa napríklad vôbec nič. Je tu síce možnosť kúpiť si lístok na celý festival (v cene približne 70eur), ale všetky párty v uliciach sú zdarma a tieto lístky uplatníte až pri vstupe do rôznych barov a podnikov. Stále je tu ale možnosť ísť jednoducho do podniku v ktorom sa neplatí vstup. Kúpou lístka ale podporíte festival ako taký, takže o rok určite pouvažujem. Navyše sa v posledný deň festivalu konala obrovská párty so špičkovými DJmi z celého sveta, kam ste sa bez lístka nedostali.
Čo by som chcel ešte vyzdvihnúť je, že som počas festivalu nezazrel ani jednu bitku, žiadne prejavy vandalizmu a ani raz som nevidel zasahovať políciu. Na Slovensku by sa to bez podobných problémov podľa mňa nezaobišlo. Ďaľšie plus pre dánsku/severskú náturu.

Tu vám prinášam nejaké zostrihané videá, ktoré aspoň trošku priblížia atmosféru:


DISTORTION 2011 - Thursday from JIBLAND / Maggie Olkuska on Vimeo.


DISTORTION 2011 - Friday Vesterbro from JIBLAND / Maggie Olkuska on Vimeo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára